website Bib Sint-Niklaas

klik hier om de website van de Bib te bezoeken

donderdag 18 augustus 2016

'Lieve Ellen, feitelijk ben ik verloofd [...] desondanks ben ik heel rustig en heb ik geen hoge verwachtingen. Mijn gevoelens van geluk zijn uiterst sober. Ik vertrouw er op dat ik mijn echtgenoot zal liefhebben - ik ben dankbaar voor zijn liefde. Ik vind hem een liefhebbend, plichtsgetrouw mens met hoogstaande principes. Als ik desondanks zou toegeven aan gevoelens van spijt over zijn gebrek aan begaafdheden en aan smaak en ideeƫn die overeenkomen met de mijne, zou ik mezelf verwaand en ondankbaar vinden. De voorzienigheid heeft mijn lot bepaald en het is ongetwijfeld het beste voor mij.'

Aangrijpende woorden over haar eigen liefdesleven als men bedenkt dat ze zijn geschreven door dezelfde vrouw die de hartstochtelijke Jane Eyre, Caroline Helstone en Lucy Snowe leven inblies.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten